Zgodnie z zasadami Deklaracji Bolońskiej celem studiów nie jest pamięciowe opanowywanie informacji ani nauka zawodu, lecz maksymalizacja szans absolwenta na rynku pracy. Stąd też zajęcia dydaktyczne prowadzone w KFR kładą nacisk na „uczenie się” zamiast nauczania, podmiotem procesu dydaktycznego jest student, a nie nauczyciel.

W najbliższej przyszłości ocena efektywności studiów nie będzie polegać na formalnej realizacji programu według zasady ZZZ (zakuć, zdać, zapomnieć) ale na tzw. „learning outcomes” czyli na opanowaniu samodzielności myślenia i wnioskowania, kojarzenia faktów  z różnych dziedzin wiedzy oraz na rozwoju inteligencji i osobowości.

Mamy nadzieje, że po zrealizowaniu zajęć dydaktycznych z fizjologii roślin, gdy zapomnicie już Państwo wiele szczegółów podawanych w czasie wykładów i ćwiczeń,  nadal będziecie rozumieli kompleksowość głównych zjawisk fizjologicznych zachodzących w roślinie, które determinują jej wzrost i rozwój.

Zajęcia dydaktyczne z genetyki, hodowli roślin i nasiennictwa oraz biologii rozmnażania powinny umożliwić Państwu zrozumienie uniwersalności zasad rządzących rozwojem i kojarzeniem organizmów żywych. Mamy również nadzieję, że będziecie pamiętać iż to hodowla roślin (odmiany) uwolniła ludzkość od klęski głodu oraz pozwoliła na stworzenie nowych genotypów o niespotykanych w przyrodzie właściwościach.

Ci, którzy w przyszłości chcieliby zawodowo zająć się hodowlą roślin i nasiennictwem powinni wiedzieć, że od hodowców, oprócz wiedzy hodowlanej i doskonałej znajomości biologii rośliny wymagane są cechy charakteryzujące artystów: intuicja, poczucie piękna i last but not least – odrobina szaleństwa, szczególnie, gdy chodzi o wyznaczanie celów hodowli.

Tematy prac dyplomowych